Задания на 2021/2022 год делятся на Classwork и Homework - оба типа заданий являются обязательными к выполнению.
Classwork - повторение грамматического материала и выполнение упражнений в аудитории (с обязательной сдачей в конце занятия бланка ответов по занятию)/ Студенты, не находившийся в аудитории во время занятия, сдает работу в электронном виде на ects-dudel@yandex.ru до 17.00 дня аудиторного занятия.
Homework - самостоятельная работа с профильными текстами по темам (mind map, инфографика и пр. + представление автора статьи). Статья выбирается студентом самостоятельно из книги для чтения или методом жеребьевки. Выполненная работа сдается за день до следующего аудиторного занятия до 17.00 на ects-dudel@yandex.ru
Task | Pr-4k | |
1 | Entry test/аудиторный | 08/09 |
2 |
Pronuncation - short and long vowel sounds, sentence stress, word stress HW 1. Learning, Skills, and Expertise |
15/09 |
3 |
Grammar - present perfect and past simple; present perfect + for / since, present perfect continuous Vocabulary: money, strong adjectives: exhausted, amazed, etc. Pronuncation - o and or, sentence stress HW 2. Professionalism, Mindset, and Attitude |
22/09 |
4 |
CW
Grammar - obligation and prohibition: have to, must, should; ability and possibility: can, could, be able to Vocabulary - -ed / -ing adjectives HW 3. Tools, Automation, and Development Environments |
29/09 |
5 |
Grammar - first conditional and future time clauses + when, until, etc.; second conditional, choosing between conditionals HW 4. Design Principles and Coding Techniques |
06/10 |
6 |
Grammar - uses of the infinitive with to, uses of the gerund (verb + -ing) Vocabulary - verbs + infinitive: try to, forget to, etc.; verbs + gerund HW 5. Tests, Testing, and Testers |
20/10 |
7 |
Grammar- the passive, reported speech, relative pronouns HW 6.1. Nocturnal or Magical 6.2. Coding Guidelines and Code Layout |
21/10 |
8 | HW 7. Refactoring and Code Care | 27/10 |
9 |
HW 8.1. Build and Deployment 8.2. Programming Languages and Paradigms |
03/11 |
10 |
Movie watching - Dead poets society |
10/11 |
11 |
Movie watching - Imperor's club |
17/11 |
12 |
HW 11.1. Reuse Versus Repetition 11.2. Schedules, Deadlines, and Estimates |
24/11 |
13 |
Activities to Chapters 3-4
|
01/12 |
14 | 08/12 | |
15 | 15/12 | |
16 | Зачетное занятие | 19/01 |
Оценка по результатам семестра = среднеарифметическое по всему семестру (аудиторная и внеаудиторная работа) + итоговая контрольная работа.
Оценка за 2-3-4 курс = средний балл по итогам 3/4/5/6/7 семестров.
В Книге для чтения находим тему, перечень статей по ней. Разбираем статью самостоятельно. Составляем ассоциограмму или инфографик для презентации одногоруппникам (если статей в теме мало - одну статью разбирают несколько студентов отдельно друг от друга - на занятии дополняют друг друга). Для более полного раскрытия темы можно пользоваться дополнительными источниками информации.
Задания на 2021/2022 год делятся на Classwork и Homework - оба типа заданий являются обязательными к выполнению.
Classwork - повторение грамматического материала и выполнение упражнений в аудитории (с обязательной сдачей в конце занятия бланка ответов по занятию). Студенты, не находившийся в аудитории во время занятия, сдает работу в электронном виде на ects-dudel@yandex.ru до 17.00 дня аудиторного занятия.
Homework - выполнение заданий внеаудиторного чтения (индивидуально для каждого студента) - по итогам самостоятельной работы будет контрольная в конце семестра.
|
Task | T-41 |
1 | Entry test/аудиторный | 02/09 |
2 |
CW: Pronuncation - short and long vowel sounds, sentence stress, word stress HW Printing |
09/09 |
3 |
Grammar - present perfect and past simple; present perfect + for / since, present perfect continuous Vocabulary: money, strong adjectives: exhausted, amazed, etc. Pronuncation - o and or, sentence stress HW Printing |
16/09 |
4 |
Vocabulary - -ed / -ing adjectives HW Mathematics |
23/09 |
5 |
Grammar - first conditional and future time clauses + when, until, etc.; second conditional, choosing between conditionals HW Mathematics |
30/09 |
6 |
Grammar - uses of the infinitive with to, uses of the gerund (verb + -ing) Vocabulary - verbs + infinitive: try to, forget to, etc.; verbs + gerund HW Navigation |
07/10 |
7 |
Grammar- the passive, reported speech, relative pronouns HW Navigation |
14/10 |
8 |
Grammar Vocabulary Pronuncation HW Guns |
21/10 |
9 |
Grammar Vocabulary Pronuncation HW Engines |
28/10 |
10 |
каникулы |
04/11 |
11 |
online CW |
11/11 |
12 | 18/11 | |
13 |
CW Grammar Vocabulary Pronuncation HW Computers |
25/11 |
14 |
CW Grammar Vocabulary Pronuncation HW |
26/11 |
15 |
Зачетное занятие |
02/12 |
Оценка по результатам семестра - среднеарифметическое по всему семестру +оценка за контрольную по самостоятельной работе + итоговая контрольная работа.
Оценка за 2-3-4 курс = средний балл по итогам 3/4/5/6/7 семестров.
Present Simple | Present Continuous | Past Simple | Past Continuous | Present Perfect S | Past Perfect S | |
+ | I paint | I am painting | I painted | I was painting | I have painted | I had painted |
- | ||||||
? | ||||||
маркер |
always often usually sometimes regularly seldom from time to time rarely never every day/week/year on Mondays/Sundays |
now at the moment at present still today nowadays |
yesterday the day before yesterday the other day last week/month/year an hour ago in 1992 |
when you came at 4 o`clock yesterday all day long at that moment |
ever never since yet already this week/month/year lately recently so far |
if by hardly … when/no sooner… than after earlier first when just/already/yet |
Grammar - present perfect and past simple; present perfect + for / since, present perfect continuous
Vocabulary: money, strong adjectives: exhausted, amazed, etc.
Grammar - obligation and prohibition: have to, must, should; ability and possibility: can, could, be able to
Vocabulary - -ed / -ing adjectives
Use -ed adjectives for the person who has feeling
I am interested.
The boy is bored.
Use - ing adjectives for the person or situation that produces the feeling
Нe is boring.
This book is exciting.
Grammar - first conditional and future time clauses + when, until, etc.; second conditional, choosing between conditionals
when - когда
before - до того как / перед тем как
until - до тех пор как
as soon as - как только
unless - если...не
if - если
Which, that, who, whom или whose?
Which, that, who, whose и whom – местоимения, с помощью которых в сложноподчинённое предложение вводится придаточная часть, чтобы уточнить информацию о человеке, животном или предмете, служат для описания существительных, местоимений.
WHO – кто, который
говорим о человеке или о животном
The woman who lives in this house is a famous singer.
Alex was looking at a girl who stood about five feet from him.
WHICH – который
говорим о предмете, явлении или животном.
This was usually the point at which he carried her to their room.
The main floor exhibited three offices which we stocked with multiple secure computers.
WHOM – которому, (для) которого, (с) которым / кому, кого, кем
The doctor whom/that I was hoping to see wasn’t on duty.
Dean felt equally acrimonious toward the overbearing state official whom/that he hadn’t seen since the winter
She addressed the spectators, most of whom remained seated.
The mayor welcomed the boys and girls, all of whom wore their school uniform.
WHOSE – чей, которого
описываем человека, животное или предмет с помощью чего-то, что им принадлежит, что у них есть.
There’s the girl whose car was stolen.
They live in a house whose roof is full of holes.